Jak nazwać firmę?
baza wiedzy

Jak narodziła się nazwa dla marki Nescafé?

Nazwa dla firmy - IKEA - została utworzona od inicjałów właściciela (I.K.) oraz pierwszych liter nazw Elmtaryd (E) oraz Agunnaryd (A), farmy i parafii gdzie Ingvar Kamprad dorastał.

Logotyp marki Nescafé.

Nescafé jest to marka kawy i produktów kawowych produkowanych przez korporację Nestlé od 1938 roku.
Historia Nescafé bierze swój początek od spadku ceny ziarna kawowego spowodowanego  nadwyżką produkcji wygenerowaną przez Brazylię. Ze względu na brak znajomości sposobu  długotrwałego magazynowanie kawy czy też wykorzystania jej w przemyśle, Narodowy Instytut Kawy z Sao Paulo zwrócił się o pomoc do szwajcarskiej firmy Nestlé. Prośba ta była skierowana do Nestlé ze względu na jej specjalizację, czyli  konserwowanie i proszkowanie produktów spożywczych. Po wielu badaniach chemikowi Maxowi Morgenthalerowi udało się uzyskać kawę w postaci proszku. Posiadała ona naturalny kawowy smak i aromat. Tak 1 kwietnia 1938 roku narodziła się marka Nescafé  - pierwsza na świecie kawa rozpuszczalna.

Stworzenie nazwy produktu jest wynikiem połączenia dwóch wyrazów: akronimem od nazwy firmy "Nestlé" i słowa "café".


nazwa marki Nescafe

Źródło: Fotolia.com

Innowacyjny produkt skierowany był przede wszystkim do sportowców, studentów, singli, a także pań domu w wypadku pojawienia się niezapowiedzianych gości. W momencie powstania kawy rozpuszczalnej Nescafé  wymieniano ją obok długopisu, teflonu i wózka na zakupy jako rewolucję XX wieku.
Podczas II wojny światowej kawa marki Nescafé znalazła się obok jajek w proszku, kruchych ciasteczek i gumy do żucia w składzie żołnierskich racji żywnościowych.  Dlatego właśnie za pierwszych ambasadorów marki Nescafé uznaje się amerykańskich  żołnierzy.
Kawa ta stała się synonimem dobrego samopoczucia i nowoczesności w wojennej Europie. Czasami służyła one nawet za środek płatniczy. O randze tej marki  świadczy fakt, iż Pablo Picasso za puszkę kawy Nescafé odwdzięczył się swoją rzeźbą.

Elementem systemu identyfikacji wizualnej marki Nescafe jest kubek, który więszość konsumentów od razu kojarzy z marką.

Stworzony przez Nestlé system identyfikacji wizualnej pozostał niemalże niezmieniony - mam tu na myśli typografię napisu: „Nescafe”. Modyfikacji ulegało natomiast opakowanie. W 1962 roku firma Nestlé zastąpiła puszki, w które pakowana była kawa, na szklane słoiki. W 1965 roku opracowano proces technologiczny, pozwalający  na uzyskanie granulek. Dlatego też od tego momentu rozpoczęto produkcję kawy liofilizowanej Nescafé Gold.  Pierwszy czerwony kubek Nescafé  pojawił się z kolei w 1967 roku. Był on jednak odmienny od znanego obecnie, gdyż  przypominał raczej filiżankę. Dopiero kilka lat później zaprojektowano jego „kwadratowy” kształt.

 

Elementem systemu identyfikacji wizualnej marki Nescafé
jest czerwony kubek o kwadratowej podstawie,
który więszość konsumentów od razu kojarzy właśnie z tą marką.

 

 

Ciekawostki:

  • Średnio co sekundę  na obszarze całego świata wypija się ponad 4 tys. filiżanek kawy Nescafé.
  • Kawa  Nescafé  w 1969 roku na pokładzie statku Apollo 11 poleciała  w kosmos.

Oceń ten artykuł:

Jak nazwać firmę
Logo dla firmy

Jak zastrzec znak towarowy
Gotowe nazwy dla firm