Jak nazwać firmę?
baza wiedzy

Nazwa dla firmy dekoracyjnej

 

Na początku należy zauważyć, że pojęcie branży dekoracyjnej, ma niezwykle szeroki zakres. Owa dekoracja może dotyczyć wnętrz w mieszkaniach prywatnych, przygotowania sal na różne okoliczności typu śluby, wesela, bale, a nawet aranżacja przestrzeni zewnętrznych. Jak zatem stworzyć nazwę dla firmy dekoracyjnej?


Specyfika branży dekoratorskiej

Branża dekoratorska w związku z szerokim zakresem usług charakteryzuje się dużym zróżnicowaniem. W grę wchodzą zarówno prace z zakresu zwyczajnej dekoracji, czy przybierania wnętrz: kwiaty, balony, koncepcja kolorystyczna, motyw przewodni... ale także czynności dużo poważniejsze typu dobór oraz ustawienie mebli, czy nawet burzenie ścianek działowych, aranżacja oświetlenia, jak i wiele innych. 

Co więcej, branża dekoratorska zajmuje się szeroko pojęta estetyką, schludnością i kreatywnymi rozwiązaniami. Nazwa dla firmy dekoracyjnej powinna zatem odzwierciedlać te właśnie cechy. 


Trendy nazewnicze firm dekoratorskich

Przyjrzyjmy się zatem rozwiązaniom często i chętnie wykorzystywanym przez właścicieli firmy dekoratorskich świadczących usługi z różnych zakresów dekoracji:

1. Ars Balonica – Firma znajduje się na rynku już od 1996 roku. Jak sama nazwa wskazuje, świadczą oni usługi z zakresu wystroju imprez okazjonalnych przy pomocy balonów. Pierwszy człon nazwy „ars” z języka łacińskiego oznacza natomiast sztukę. Całą nazwę firmy należy zatem rozumieć jako sztukę balonów. 

nazwa dla firmy dekoracyjnej

2. Metaflora – Jest to firma zajmująca się wystrojem wnętrz kwiatami na różnego rodzaju przyjęcia okazjonalne. W przypadku tej nazwy dla firmy dekoracyjnej również zauważamy, że została stworzona z połączenia dwóch słów, prawdopodobnie metamorfozy i flory. Trzeba przyznać, że takie połączenie jest niezwykle interesujące i stwarza jasny i rzetelny przekaz. 

nazwa dla firmy dekoracyjnej

3. QualityArt – firma dekoratorska oferująca szeroki zakres usług: dekoracja kościołów, dekoracje sal weselnych, dekoracje samochodów oraz wiele innych. Ponownie zauważamy, że nazwa została stworzona z dwóch wyrazów, które swój źródłosłów mają w języku angielskim quality – jakość i art -sztuka. 

nazwa dla firmy dekoracyjnej


4. Strefa światła – tym razem pod lupę bierzemy firmę dekoracyjną, która zajmuje się nieco innym zakresem usług, a mianowicie obsługą oświetlenia podczas przyjęć okolicznościowych. Kolejną różnicą w porównaniu do poprzednich jest dosyć tradycyjna polska nazwa. Cechuje się prostym i jasnym przekazem, co do zakresu działalności. 

nazwa dla firmy dekoracyjnej

5. Perfect Space – w tym przypadku mamy do czynienia z firmą zajmującą się wystrojem wnętrz, aranżacji mieszkań i domów, a także wykończeń lokali usługowych. Nazwa i  w tym przypadku jest anglojęzyczna i składa się z dwóch członów. W języku polskim oznacza perfekcyjną przestrzeń. 


Cechy dobrej nazwy 

Nie ma gotowego przepisu na idealną nazwę dla firmy dekoracyjnej, ale istnieje kilka wskazówek technicznych, o których warto pamiętać przy tworzeniu nazwy:

  • Krótka – ważne jest, aby nazwa była zwięzła, ponieważ dzięki temu będzie łatwiejsza do zapamiętania przez konsumentów. Zbyt skomplikowana nazwa stanowiłaby problem zarówno w pisowni, jak i w wymowie. 
  • Poprawna gramatycznie – dobra nazwa nie powinna zawierać błędów ortograficznych, stylistycznych, czy interpunkcyjnych. Czasem zdarza się, że firmy świadomie decydują się na umieszczenie w swojej nazwie błędu, należy jednak pamiętać, że jest to zabieg ryzykowny i może nadszarpnąć wizerunek firmy. 
  • Uniwersalna – firmy o międzynarodowym zakresie działalności powinny zadbać o to, co ich nazwa oznacza w językach obcych. Dzięki temu unikniemy wpadek, jakich dopuściły się niektóre znane światowe koncerny np. Chevrolet Nova, w języku hiszpańskim „no va” oznacza „nie jedzie”. W Polsce przykładem takiej kontrowersyjnej nazwy jest znana wszystkim firma Osram.
  • Zgodna z obowiązującymi normami – chwytliwa nazwa nie powinna także zawierać treści ani słów uważanych powszechnie za obraźliwie. 
  • Dostępność domen – kolejną ważną wskazówką jest wybór takiej nazwy, która będzie miała dostępną domenę internetową. Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, jak ważna w dzisiejszych czasach jest działalność prowadzona przez internet. Dostępna domena jest zatem kluczowym elementem przy wyborze nazwy dla firmy dekoratorskiej.


Podsumowując, przy tworzeniu nazwy dla firmy dekoracyjnej często stosowane są rozwiązania o dużej pomysłowości i kreatywności. Nie jest to dziwne biorąc pod uwagę specyfikę tej branży. Jeśli szukasz zatem najlepszej nazwy dla swojej firmy dekoracyjnej, otwórz się na przeróżne pomysły i nie bój się zaszaleć. Pamiętaj, że dobra nazwa jest wiodącym elementem każdego przedsiębiorstwa, ponieważ stanowi jego wizytówkę w oczach klientów, dlatego jeżeli nadal nie masz pomysłów na dobrą nazwę, warto skorzystać z pomocy agencji namingowych, które na pewno przedstawią szeroki zakres propozycji. 

Oceń ten artykuł:

Jak nazwać firmę
Logo dla firmy

Jak zastrzec znak towarowy
Gotowe nazwy dla firm