Nazwa dla firmy reklamowej

 

Branża reklamowa stanowi jeden z najbardziej wymagających sektorów gospodarki. Jej specyfika polega na potrzebie ciągłego rozwoju, aby stosowane kampanie były skuteczne. Jako że firmy reklamowe mają na celu szeroko pojętą promocję, to powinny też godnie promować same siebie. Pierwszym aspektem, który reprezentuje każdą firmę, jest jej nazwa. Jak więc nazwać firmę reklamową?

 

 

Co warto wiedzieć o branży reklamowej?

Rynek reklamowy z roku na rok się rozwija. Firmy głównie z branża handlowej przeznaczają coraz wiecej części swojego budżetu na reklamę. Na pierwszym miejscu są sklepy sprzedające sprzęt elektroniczny i gospodarstwa domowego  - RTV AGD czy Media Expert  oraz takie dyskonty jak Lidl, Biedronka czy portal internetowy Allegro. Na drugim miejscu są firmy sprzedające produkty farmaceutyczne, w tym leki oraz suplementy diety. Natomiast na trzecim miejscu są firmy sprzedające produkty żywnościowe. W 2021 roku wartość budżetu reklam telewizyjnych wzrosła o 460,1 mln złotych więcej niż w roku poprzednim. Podobnie było z wydatkami na reklamę w radio, gdzie wartość wzrosła o prawie 14%. Dane te wskazują jak bardzo dochodowa jest branża reklamowa. Ciągły rozwój marketingu daje Ci szansę na stworzenie firmy z branży marketingowej, która może przynieść Ci sukces, realizując marzenia biznesowe, spełnienie zawodowe oraz oczywiście ogromne zyski finansowe. Jednak aby wszystko to zostało spełnione, należy przyłożyć się do stworzenia nazwy firmy, która będzie atrakcyjna i przyciągnie duże grono klientów. Tworząc nazwę, wyróżniaj się na rynku, stwórz unikatowe oznaczenie, które pozwoli Ci zbudować popularną firmę marketingową. Branża reklamowa cechuje się dużą kreatywnością oraz tworzeniem dobrych kontaktów z klientem. Dlatego wybieraj przemyślane i innowacyjne rozwiązania. Swoją oryginalnością zaciekaw klienta, który będzie chciał skorzystać z Twojej usługi. 

 

Nazwy firm reklamowych

Z uwagi na specyfikę używanego słownictwa możemy przypuszczać, że podobne tendencje pojawią się również w nazwach firm reklamowych. 

  • Promoters – agencja marketingowa zajmująca się zarówno organizacją eventów, jak i kampanii prosprzedażowych. Ich nazwa pochodzi od słowa promotion, czyli promocja. 
  • Promoship – agnecja reklamowa oferująca szeroki zakres usług poczynając od tworzenia wizualnych aspektów, poprzez dostarczanie narzędzi informatycznych usprawniających działanie przedsiębiorstw po opiekę posprzedażową. Nazwa tej firmy posiada anglojęzyczny źródłosłów i stanowi połączenie słów promotion (promocja) i ship (statek). 
  • Advert – firma oferująca kompleksowe usługi marketingowe. Jej nazwa również pochodzi z języka angielskiego od słowa advertisement, co oznacza reklama lub ogłoszenie. 
  • INB Marketing – w tym przypadku nazwa zawiera dosłowny przekaz poprzez użycie słowa marketing jako głównego członu nazwy. Rozwiązania tego typu są powszechnie wykorzystywane. 


Trendy nazewnicze są nieuniknionym elementem każdej branży. Warto korzystać z doświadczenia innych, ale mieszając je ze swoimi nowymi pomysłami. Jest to istotne, aby nadać swojej firmy indywidualny i niepowtarzalny charakter. Jest to szczególnie ważne w przypadku firm marketingowych, które na co dzień dbają o oryginalność ofert swoich klientów. 

 

Skąd czerpać inspirację do stworzenia nazwy dla firmy reklamowej?

Tworzenie nazwy firmy jest zadaniem gdzie potrzebna jest kreatywność i zaangażowanie.  Inspiracji może być wiele. Poniżej znajdziesz kilka przykładów, które pomogą Ci stworzyć innowacyjne rozwiązania nazewnicze. 

 

Brainstorming 

Przeprowadź burzę mózgu, zapisuj wszystko co przyjdzie Ci do głowy. Skup się na słowach kluczowych oraz pojęciach związanych z reklamą, komunikacją oraz nowościami, które charakteryzują branże.   

 

Analiza konkurencji 

Sprawdź jak nazywa się Twoja konkurencja. Zobacz jakie nazwy się sprzedają i są skuteczne. Stwórz nazwę unikalną związaną z działalnością marketingową. 

 

Korzystaj ze słowników 

Weź do ręki słownik wyrazów obcych, języka polskiego czy słownik synonimów. Kombinacja słów pomoże Ci stworzyć ciekawe rozwiązanie nazewnicze. 

 

Symbolika i metafory  

Do tworzenia nazwy możesz wykorzystywać symbolikę związaną z reklamą i marketingiem. Możesz szukać inspiracji w nazwach geograficznych, sztuce oraz literaturze. Dobrym pomysłem jest nadanie marce osobowości oraz przedstawić ją jako postać. 

 

Łącz słowa 

Eksperymentowanie ze słowami pochodzącymi z różnych języków może przynieść Ci oryginalne rozwiązanie nazewnicze. Tworząc kombinację wybieraj dobrze brzmiące słowa, które łatwo zapadają w pamięć. 

 

Testowanie 

W wyborze nazwy mogą pomóc Ci inni, ponieważ ich podejście do projektu jest obiektywne, pozbawione emocji. Poproś o ich opinię i sprawdź co im się podoba. 

 

Inspirują się najlepszymi w branży

Światowe firmy z branży mogą być Twoją najlepszą inspiracją. W przypadku wzorowania się na innych bądź ostrożny. Unikaj podobieństwa lub identyczności do oznaczeń już zarezerwowanych. 

 

Perspektywy rozwoju dla firm reklamowych 

Marketing jest branżą, która ciągle się rozwija, tworząc nowe miejsca na biznes. Rozwój technologii, cyfryzacji oraz sprzedaż internetowa napędzają rynek reklamowy. Poniżej znajdziesz obecne trendy i tendencje, które warto wykorzystać tworząc markę w branży reklamowej. 

  • marketing cyfrowy  - wzrost znaczenia internetu i technologii mobilnej, która stała się nieodłączną częścią działań marketingowych 
  • personalizacja - klienci oczekują na produkty lub usługi, które są dostosowane  do  ich potrzeb. Często firmy dopasowują swoje strategie i kampanie, których zadaniem jest przyciągać pewna grupę odbiorców. 
  • rozwój technologii  - postęp w kierunku rozwoju sztucznej inteligencji, automatyka marketingowa, popularność wirtualnej rzeczywistości otwiera nowe możliwości rozwoju reklamy.
  • zmieniające się preferencje konsumentów, zaangażowanie społeczne, zrównoważony rozwój  - to wszystko wpływa na obecny obraz marketingu.
  • influence marketing - influencerzy stają się coraz ważniejszymi elementami strategii marketingowej. Firmy często wykorzystują internetowych celebrytów do promowania swoich usług oraz produktów. 
  • globalizacja  - firmy marketingowe coraz częściej działają w zasięgach międzynarodowych, dopasowując swoja ofertę do różnych kultur, religii oraz płci. 

 

Poznaj wybrane marki firm zajmujących się marketingiem stworzonych przez Naszą kancelarię     

ADVERCITY 

Advercity to rebranding nazwy firmy Maj - Max Art Studio. Powodem zmiany nazwy było prowadzenie różnych działalności pod tą samą nazwą co wprowadzało klienta w błąd. Zadaniem naszego zespołu było stworzenie takiej nazwy, która pasowałaby do strategii marki, wpisując się w branżę reklamową. Inspiracja do stworzenia nazwy było słowo ADVER oznaczjaace REKLAMODAWCÓW oraz słowo CITY czyli miasto. Połączenie tych dwóch słów miało na celu podkreślić, że mamy do czynienia z agencją reklamy, która świadczy swoje usługi na najwyższym poziomie w każdym mieście. Dopełnieniem naszej pracy było stworzenie logo, które pasuje idealnie do strategii marki. Dobrze dobrana kolorystyka oraz nowoczesna grafika przedstawiające miasto odzwierciedla strategię marki. 

ASISSTUM

Nazwa powstała dla firmy zajmującej się marketingiem internetowym. Jej głównym zadaniem jest tworzenie stron internetowych oraz ich pozycjonowanie. Nazwa kojarzona jest z angielskim słowem ASSISTANT, które tłumacząc oznacza pomagać i wspierać. Zadaniem firmy jest pomoc specjaliście w jego pracy. ASISSTUM to marka, która jest blisko swojego klienta i pomaga mu w działaniach marketingowych oraz promocyjnych.

CREONIUM 

Nazwa powstała dla agencji interaktywnej działającej zarówno w Polsce jak i Wielkiej Brytanii. CREONIUM to rebranding nazwy marki, który był konieczny gdyż poprzednie oznaczenie się nie spędzało. Głównym celem naszej pracy było stworzenie nazwy, która będzie kreatywna oraz wskazywała na zaradność firmy radzącej sobie nawet z trudnymi zadaniami. CREONIUM podkreśla kreatywne i twórcze podejście do klienta i powierzonych przez niego zadań. Dodatkowo nazwa posiadała wolną domenę z rozszerzeniem com, pl, oraz co.uk, więc była idealna dla firmy o międzynarodowym zasięgu. 

 

Jak zastrzec znak towarowy w branży reklama i marketing?

Zastrzeżenie znaku towarowego jest ważnym etapem, który pozwala na budowanie silnej marki. Jednak oznaczenie firmy przed jego rejestracją należy odpowiednio przygotować. Wstępna analiza znaku pomoże Ci uniknąć wystąpienia bezwzględnych i względnych przesłanek odmowy rejestracji znaku. Badanie nazwy przed jej zgłoszeniem do Urzędu Patentowego pomoże Ci wybrać unikalne rozwiązanie nazewnicze pozbawione podobieństwa i identyczności do tych już zarezerwowanych przez innych przedsiębiorców.  Samo złożenie wniosku rejestracyjnego może nie wystarczyć. Śledź uważnie cały proces rejestracyjny, który można podzielić na kilka etapów. Po otrzymaniu prawa ochronnego możesz poczuć się swobodnie w branży reklamowej. Od tego momentu możesz używać symbolu R w kółeczku, który podnosi rangę i prestiż firmy, jednocześnie informując klienta, ze nazwa jest zastrzeżona w Urzędzie Patentowym.  

 


5 podstawowych błędów nazewniczych 

Nikt nie jest w stanie przewidzieć konkretnej nazwy, która zagwarantuje sukces firmy. Można jednak wyróżnić kilka wskazówek, których lepiej unikać: 

1. Zbyt złożona budowa – nazwy skomplikowane nie sprzyjają zapamiętywaniu, dlatego warto unikać długich i skomplikowanych nazw, a także takich, które zawierają dużo polskich znaków. 

2. Brak uniwersalności nazwy – problem ten pojawia się szczególnie wtedy, kiedy prowadzimy działalność międzynarodową. Wybrana nazwa powinna być bowiem na tyle uniwersalna, aby sprawdzała się również w innych językach. Dzięki takiej przeprowadzonej analizie unikniemy wstydliwych wpadek nazewniczych, jak np. Ford Pinto, który w Brazylii oznacza męskie genitalia... 

3. Brak dostępnych domen – w XXI wieku, gdzie króluje internet, niezwykle ważnym aspektem jest posiadanie swojej strony internetowej. Wybrana domena powinna być jak najbardziej zbliżona do realnej nazwy przedsiębiorstwa, Jeżeli dana nazwa nie ma wolnych domen, to lepiej z niej zrezygnować. 

4. Nieodpowiedni przekaz – dobra nazwa powinna mieć jasny i rzetelny przekaz nawiązujący do profilu działalności firmy. Nie warto więc stosować nazw, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd. 

5. Niestosowny charakter – chwytliwa nazwa dla firmy reklamowej nie powinna zawierać treści uważanych powszechnie za obraźliwe lub niestosowne. Taka nazwa może i przyniesie firmie rozgłos, ale pamiętajmy, że nie każdy rozgłos jest pożądany. 


Podsumowując, pamiętaj, że dobra nazwa firmy jest podstawą na drodze do jej sukcesu. Zanim więc zdecydujesz się na konkretną nazwę, korzystając z powyższych wskazówek, dokładnie przeanalizuj krok po kroku, czy spełnia ona podstawowe kryteria. W przypadku branży reklamy i marketingu nie bój się stosować nazw zarówno polskich, jak i w językach obcych. Wszelka kreatywność z pewnością będzie Ci potrzebna. Jeśli jednak nadal zastanawiasz się, jak nazwać swoją firmę z branży reklamowej, pamiętaj, że istnieje wiele agencji namingowych, które służą pomocą z zakresu tworzenia nazw. 

 

Często zadawane pytania 

Jak nazwać firmę reklamową?

Wybór odpowiedniej nazwy dla firmy reklamowej jest ważnym krokiem, który wpływa na wizerunek i rozpoznawalność. Dlatego warto temu zadaniu poświęcić trochę czasu i stworzyć nazwę łatwą do zapamiętania, która nie będzie wprowadzała klienta w błąd. 

 

Czego unikać przy tworzeniu nazwy dla firmy marketingowej?

Tworzenie i wybór nazwy dla firmy reklamowej jest dość trudnym zadaniem ponieważ nie wszystkie Twoje pomysły mogą być trafnym rozwiązaniem. Unikanie zbyt skomplikowanych nazwa oraz podobnych do tych już używanych przez konkurencję może wprowadzić w błąd klienta, a marka zamiast zyskać może stracić.   

 

Jak zastrzec nazwę firmy reklamowej w Urzędzie Patentowym?

Rejestracji znaku towarowego należy dokonać zgłaszając oznaczenie firmy do odpowiedniego Urzędu Patentowego. Jeżeli ubiegasz się o ochronę nazwy na terenie kraju tym miejscem będzie UPRP, natomiast jeżeli chcesz działać poza granicami kraju odpowiednim urzędem będzie EUIPO lub WIPO. 


Podobne wpisy

Jak nazwać gabinet lekarski-image

Jak nazwać gabinet lekarski

Jak nazwać firmę programistyczną?-image

Jak nazwać firmę programistyczną?

Jak nazwać firmę medyczną-image

Jak nazwać firmę medyczną

Skuteczne nazwy dla twojego biznesu

Poniższa lista zawiera nazwy, które mogłyby być dla Ciebie odpowiednie.

Nazwy z wolną domeną internetową-image
Nazwy z wolną domeną internetową

Proponowane nazwy mają co najmniej jedną wolną domenę internetową.
Domeny są zarejestrowane i znajdują się
w naszych zasobach.

 

 

 

Jak wybrać najlepszą nazwę?-image
Jak wybrać najlepszą nazwę?

Dodaj swoje typy nazw do schowka
a następnie porównaj.
Poproś też znajomych aby pomogli
Ci w wyborze.

Jak sprawdzisz czy nazwa  jest unikalna?-image
Jak sprawdzisz czy nazwa jest unikalna?

Sprawdź czy wśród konkurencyjnych
marek nie ma nazwy podobnej.
My zbadamy czy w Twojej branży nazwa może być prawnie chroniona.

Zadbaj o bezpieczeństwo-image
Zadbaj o bezpieczeństwo


Nabywając nazwę stajesz się właścicielem zgodnie z prawem autorskim.
Wyłączność na jej stosowanie daje Ci rejestracja znaku towarowego.

Co daje zastrzeżenie nazwy?-image
Co daje zastrzeżenie nazwy?


Zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci prawną wyłączność na jego używanie.
Wyłączność obejmuje określone branże
tzw. klasy oraz terytorium np. Polska, UE.

Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej-image
Chroń markę w Polsce lub Unii Europejskiej

Chroń swoją markę tam, gdzie
prowadzisz główne interesy.
Opłaty urzędowe w UE są wyższe,
ale w zamian otrzymujesz ochronę
w 28 krajach na 10 lat.

VOLETO

poznaj naszą realizację >

PREMERON .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
SELVES .pl 2740 PLN
1 domena
IUNONE .com .eu .pl negocjuj
3 domeny
ERLO .pl negocjuj
1 domena
FAMILA .pl negocjuj
1 domena
FIFFI .pl negocjuj
1 domena
ILERI .pl 2240 PLN
1 domena
REMONO .pl 2340 PLN
1 domena
pokaż więcej
Prosty sposób na nazwę Twojej firmy
Setki nazw z wolną domeną internetową, gotowe do rejestracji jako znak towarowy ®.
Wybierz nazwę, rozpocznij swój biznes.
f
facebook