Jak nazwać firmę?
baza wiedzy

Nazwa dla firmy transportowej

Przedsiębiorstwo świadczące usługi transportowe może okazać się świetnym pomysłem na biznes. Tworząc nazwę dla firmy transportowej warto bliżej poznać tę dynamicznie rozwijającą się branżę – jej charakterystyka może znacznie pomóc przy tworzeniu idealnego oznaczenia dla Twojego biznesu.

 nazwa dla firmy transportowejŹródło: Fotolia

Trendy w nazewnictwie firm sektora usług  transportowych są dość stałe. To, co można zauważyć, to że nazwa dla firmy transportowej powinna sprawiać wrażenie dynamicznej, kojarzyć się z szybkością, ruchem, podróżowaniem. Popularne jest również zamieszczanie w nazwie słowa transport, trans, travel. Niekiedy w nazwie firmy transportowej zawierane jest nazwisko właściciela. Warto przy tym pamiętać, iż samo nazwisko nie mówi zbyt wiele o rodzaju świadczonych usług i wartościach firmy. 

Obszar działania

 
Firmy transportowe mogą funkcjonować na rynku lokalnym, krajowym lub międzynarodowym. Podczas ustalania nazwy, przedsiębiorstwo powinno kierować się swoim obszarem działania. Dzięki dobrej nazwie stanie się kojarzone w odpowiedni sposób, przekazując klientom specyfikę usług. 
Firma działająca lokalnie może nawiązywać w swojej nazwie do miasta czy gminy, w obrębie jakiego działa. Firma krajowa może nawiązywać do państwa np. może powstać trans – Poland, Polska – trans, a międzynarodowa do słów takich jak Europa, Europe, International. 

Rodzaj transportu

 
Na uwagę zasługuje także rodzaj transportu – czy jest to transport powietrzny, lądowy, morski. Każdy z wymienionych rodzajów różni się wymaganiami kadrowymi, prawnymi i charakterystyką klientów. Ma to wpływ na język w jakim powstanie nazwa.Np. FJORD LINE to nazwa firmy transportowej oferującej połączenia promowe, a Usługi Przewozowe POLA wynajem busów na wyjazdy okolicznościowe. 

nazwa dla firmy transportowej

Źródło; Fotolia

Sposoby na powstanie nazwy

 
Kiedy obszar działania firmy oraz rodzaj transportu zostaną określone, należy zastanowić się nad sposobem tworzenia nazwy. Pierwszym z nich może być wybranie jednego, konkretnego słowa. Tak może powstać firma transportowa o nazwie Aria, Przewozowy, Travel. Znanym przykładem może być linia lotnicza Lot, czy podkarpacka komunikacja autobusowa Marcel. 
Drugim sposobem na wykreowanie nazwy może być połączenie dwóch słów, które będą niosły jakiś przekaz, tworzący odpowiednie skojarzenia u potencjalnych pasażerów. Firma oferująca przewozy autokarowe na terenie Europy może nosić na przykład nazwę Eurolines, Eurobus, EuroTrans. 

Unikatowa, zwięzła, atrakcyjna nazwa


Nazwa firmy transportowej powinna być unikatowa. Oryginalna nazwa pozwoli wyróżnić się na tle innych na rynku. Dobrym przykładem może być firma WizzAir. Po drugie, nazwa nie powinna być złożona lub powinna dać się skrócić. Krótsze i zwięzłe nazwy bardziej utkwią w pamięci pasażerom i będą łatwe do powtórzenia. Po trzecie, nazwa firmy transportowej powinna być atrakcyjna. Powinna zwracać uwagę i skutecznie zachęcać do zapoznania się z ofertą i skorzystania z usług.

Oceń ten artykuł:

Jak nazwać firmę
Logo dla firmy

Jak zastrzec znak towarowy
Gotowe nazwy dla firm