Tworzenie nazw firm
baza wiedzy

Nazwa dla sklepu odzieżowego

Decydując się na handel detaliczny ubraniami, warto zbudować nazwę dla firmy odzieżowej, która pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji i zmotywuje klientów do dokonania zakupu w naszym sklepie.


Nazwa a lokalizacja sklepu odzieżowego

 
Ustalając nazwę dla firmy odzieżowej należy wziąć pod uwagę, gdzie będzie on ulokowany. Mały sklep, położony w niewielkim miasteczku powinien mieć nazwę trafiającą do lokalnej społeczności, natomiast lokalizacja w dużym centrum handlowym lub w dzielnicy większego miasta, wymaga przyjęcia znacznie większej perspektywy, ponieważ kontakt znaszą firmą odzieżową a dokładniej sklepem będzie miała szersza i bardziej zróżnicowana grupa ludzi. Niejednokrotnie twórcy decydują się na umieszczenie w nazwie sklepu oznaczenia geograficznego. Tak właśnie powstała marka „BYTOM itp.

nazwa sklepu odzieżowego BYTOM
 
Nazwa a grupa docelowa

 
Oprócz lokalizacji sklepu, na wybór odpowiedniej nazwy ma wpływ grupa klientów, do której adresowana będzie oferta. Należy określić, czy kierowana będzie do kobiet starszych, w średnim wieku, młodych matek, dzieci, mężczyzn czy nastolatków. Ten czynnik w dużym stopniu decyduje o tym, jakiego języka i stylu użyjemy przy kreacji nazwy. Nazwa sklepu „SMYK” bezpośrednio wskazuje nam, dla kogo możemy znaleźć ubrania po wejściu.

nazwa sklepu z odzieżą dla dzieci SMYK
 
Nazwa a rodzaj odzieży

 
Istotny wpływ na nazwę firmy odzieżowej ma także rodzaj sprzedawanej odzieży. Sprzedawca może przecież proponować klientom odzież sportową, używaną lub specjalistyczną ochronną, skórzaną czy też wizytową. Biorąc pod uwagę różnorodność asortymentu, nazwa powinna już przy pierwszym kontakcie przekazywać klientom, jakie ubrania mogą dostać w sklepie. Dzięki temu każdy potencjalny klient bez problemu odnajdzie nasz sklep i skorzysta z jego usług. Sklep odzieżowy „Hip-hop shop” z pewnością przyciągnie młodzież lubującą się w tym stylu muzycznym ze względu na nazwę sugerującą, że w środku fani tej popkultury mogą znaleźć odzież przeznaczoną specjalnie dla nich.

nazwa sklepu hip hop shop
 
Charakter sklepu

 
Ostatnią rzeczą, która ma duże znaczenie przy tworzeniu nazwy firmy jest stwierdzenie, co w największym stopniu wyróżni sklep od konkurencji. Może to być lokalizacja, szeroki wybór, markowe ubrania, niskie ceny lub specyficzny rodzaj asortymentu. Różnice należy pokazywać w każdym aspekcie działalności a szczególnie w nazwie, która jest podstawą wizerunku każdego biznesu.
 

Oceń ten artykuł:

Jak stworzyć nazwę marki?

Tworzenie nazw firm
Logo dla firmy

Jak zastrzec znak towarowy
Gotowe nazwy dla firm