Jak nazwać firmę?
baza wiedzy

Popularne loga znanych firm i ich ukryte znaczenie

Ciekawe logo firmy to dobre logo firmy. Jako nieodłączny element firmy, logo firmy wpływa na zainteresowanie klientów. Im ma więcej do ukrycia, tym atrakcyjniejsze jest dla odbiorcy, przyczynia się tym samym do zwiększenia ilości zainteresowanych konsumentów. Na rynku znaleźć można wiele przykładów, gdzie logo znanej firmy kryje znacznie głębsze znaczenie, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

Czym jest logo?

Logo jest terminem znanym dziś niemal każdemu. Swoją genezę wywodzi z greckich słów: „logos” – oznaczające słowo, bądź myśl oraz „typos”, czyli obraz. Logiem nazywamy formę graficzną, która identyfikuje firmę. Ma ono na celu przyciągnąć uwagę klientów, jednocześnie wyrażając ideę przedsiębiorstwa. 

Ukryte znaczenie popularnych logo znanych firm

Każda licząca się w świecie firma posiada logo. Niejednokrotnie decyduje ono o być albo nie być danej firmy na rynku. Wydaje się, że logo powinno przyciągać, zapadać w pamięć, informować o firmie i jej działaniu i właściwie na tym można by poprzestać. Jednak nawet jeśli wszystkie wymienione cechy występują w każdym logu marki, warto wprowadzić pewne elementy dodatkowo wyróżniające oznaczenie. Niekiedy w logach znanych firm da się dostrzec ukryte znaczenie, dzięki któremu znacznie zwiększa się atrakcyjność marek. Istnieje co najmniej kilkanaście znanych firm, których logo ma ukryte znaczenie. Oto część z nich:

  • Adidas
    Ta niemiecka firma produkująca odzież i obuwie sportowe, w latach 90. dokonała modyfikacji swojego loga. Zdecydowano się pochylić paski symbolizujące potrójne wzmocnienie buta w taki sposób, aby przypominały góry. Ma to symbolizować przeszkody, z jakimi każdego dnia zmaga się człowiek.
    ukryte znaczenie loga adidas i amazon
  • Amazon.com
    Żółta strzałka w logu, dla części klientów jest niczym innym jak uśmiechem, dla innych podkreśla szeroki asortyment firmy. Nie przypadkowo strzałka zaczyna się i kończy akurat na literach a i z. Znajdziemy tam – jak wskazuje strzałka – wszystko od A do Z, tzn. wszystko, czego potrzebujemy.

 

  • Apple
    Firmy Steve Jobsa chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Nadgryzione jabłko ma wyrażać jedną z jednostek pamięci komputerowej, czyli bajta. W języku angielskim brzmienie jednostki bajt (ang. byte) pokrywa się z brzmieniem angielskiego odpowiednika słowa kęs, ugryzienie (ang. bite).
    ukryte znaczenie loga apple i fedex
  • FedEx
    Logo tej jednej z największych na świecie firm kurierskich, na pozór nie przedstawia nic szczególnego. Jeśli jednak dobrze się mu przyjrzymy, to pomiędzy literami „E” oraz „x” dostrzeżemy strzałkę. Ma ona symbolizować innowacyjność i szybkość.

 

  • Formuła 1
    W tym zestawieniu nie mogło zabraknąć serii najsłynniejszych wyścigów samochodowych na świecie. Gdy przyjrzymy się bliżej logu, to zauważymy, że przerwa między czarno-czerwonym oznaczeniem F1 tworzy kolejną, białą cyfrę 1.
    ukryte znaczenie loga f1 i lafayette
  • Galerie Lafayette
    Odwiedzając Paryż warto odwiedzić Galerie Lafayette. Ten słynny, przeszło stuletni dom handlowy stał się jedną z wizytówek współczesnego Paryża. Logo firmy od samego początku miało za zadanie stanowić analogię do miasta artystów. Czcionka logotypu sprawia wrażenie napisanej jakby odręcznie przez artystę. Co więcej, w wyrażonej graficznie nazwie dla marki „Lafayette” litery „t” układają się w wizualizację Wieży Eiffela. Genialne, nieprawdaż?

 

  • Gillette
    Widoczne ostre cięcie przy literach „G” oraz „i”, w zamyśle twórców, prawdopodobnie miało wyrażać ostrość i precyzyjność żyletek produkowanych przez firmę.
    ukryte znaczenie loga gillette i lg
  • LG
    Niektórzy wielbiciele marki LG uważają, że logo firmy powstało na cześć Pacmana, bohatera serii gier komputerowych z lat 90. Jednak bardziej wiarygodna historia głosi, że logo LG to po prostu uśmiech w stronę klientów. W logu można również dojrzeć symbol przycisku zasilania urządzeń elektrycznych.

 

  • Tour de France
    Patrzysz na logo jednego z największych wyścigów kolarskich świata i co widzisz? Czy literka R w słowie „Tour” nie przypomina czasem kolarza Wielkiej Pętli?
     ukryte znaczenie loga tour the france i toyota
  • Toyota
    Trzy znajdujące się w logu elipsy mają zdaniem twórców symbolizować trzy serca: serce klienta, serce produktu i serce postępu technologicznego. W logu zawarte są jednak również wszystkie litery nazwy koncernu.

Oceń ten artykuł:

Jak nazwać firmę
Logo dla firmy

Jak zastrzec znak towarowy
Gotowe nazwy dla firm