Tworzenie nazw firm
baza wiedzy

Twitter i niebieski ptak, czyli co nieco o identyfikacji wizualnej

Symbol graficzny- nibieskiego ptaka, Twitter kupił z portalu iStock.

Symbol graficzny marki Twitter.

 

Powstały w 2006 r. Twitter to jedna z najbardziej znanych platform mikroblogerskich na świecie. Za promujący go symbol - niebieskiego ptaka, nie zapłacił zbyt wiele. Dlaczego Twitter w momencie pojawienia się charakterystycznego ptaka na jego stronie w 2009 r. nie poniósł dużych kosztów? Generalnie, gdy zleceniodawca jest już dobrze znany (a platforma Twitter była już popularna na rynku) za projektowanie logo musi ponieść duże koszty, jednak w tym przypadku  mały wydatek wynika z faktu, że niebieski ptaszek oficjalnie wcale nie jest logiem Twittera. Logiem Twittera jest biała litera „t” na niebieskim tle. Niebieski ptak jest tylko grafiką pobraną z portalu oferującego kupno grafik i fotografii, a mianowicie iStock. Zgodnie z prawem firma Twitter ma prawo używać grafiki z wizerunkiem niebieskiego ptaka do ozdobienia swojej strony. Czyli niebieski ptak jest to symbol graficzny marki, a nie jej logotyp.

Logiem Twittera jest biała litera „t” na niebieskim tle.

Logotyp marki Twitter.

Oceń ten artykuł:

Jak stworzyć nazwę marki?

Tworzenie nazw firm
Logo dla firmy

Jak zastrzec znak towarowy
Gotowe nazwy dla firm